Bokleverans

Det här inlägget skrevs 2010-08-19 klockan 10:22:09
Mina 5 födelsedagspresentböcker har kommit! Pappa gav mig en 500-lapp att köpa böcker för via nätet (Bokia.se) och de kom igår! :D

Min kamera är för tillfället på lagning eftersom den fick "solsting" när vi var på Grönan. Kameror verkar inte tåla 35 graders C brännskada ;)

Men det hindrar inte mig från att visa er mina böcker (men bilderna är från Google)




Första är Fallen Ängel som jag tipsade om tidigare.

Jag valde att köpa den boken eftersom baksidestexten till den påminner mig om en bok som jag själv har skrivit. Såklart är det en helt annan handling och andra karaktärer och änglarna är säkert inte dessamma, men det handlar om ungefär samma saker. Det ska bli intressant att läsa den!

http://3.bp.blogspot.com/_yDhgB63gIDY/TFLwtWm9pxI/AAAAAAAAAJA/H5ZNU4Ftauo/s1600/Fallen+angel.jpg




Andra boken är Fallen som jag också har tipsat om tidigare.

Det som fångade mitt intresse här var citatet som står på baksidan - "What if the person you were meant to be with could never be yours?" Det låter ungefär som mitt liv just nu och det som står mer på baksidan beskriver en liten del av hur jag känner. Jag tror att jag kommer kunna relatera till den här boken.


http://2.bp.blogspot.com/_VFDrPWhv00A/SylxYR49mvI/AAAAAAAAAI4/ufXFwMs9lxE/s1600/Fallen+by+Lauren+Kate.jpg



Tredje boken är Frostbitten
och handlar om varulvar.

Det som fångade mitt intresse här var det besvärliga situationen som boken handlar om. Två personer, en kvinna och en man, som varit partners länge för att sedan behöva tävla mot varandra för att bli alfa (inom varulvsflocken). Den ena ska leda och den andra ska följa. Själv skulle jag tycka det vore väldigt svårt om till exempel jag skulle behöva tävla mot min kompis för att bestämma vem utav oss som ska bli "överhuvudet". Det verkar vara en komplicerad situation och det är de som är de allra bästa!

http://i43.tower.com/images/mm113920115/frostbitten-kelley-armstrong-book-cover-art.jpg




Fjärde boken är The Hunger Games
som jag blivit tipsad av min gosa vän Siri.

Boken handlar om Katniss och hennes liv och hur hon går in i spelen istället för sin syster. Vad jag vet om boken är det som står på baksidan och den Siri har sagt till mig, men dert verkar otroligt bra! Den handlar om alla sorters kärlek och vad man gör och inte gör för att överleva. Jag hoppas det är en adrenalinbok, men jag blir nog inte besviken.

http://3.bp.blogspot.com/_BwhIxvRk96Q/TErUeJwKpPI/AAAAAAAAH_0/2yCPJ9xA21A/s1600/hunger-games.jpg



Och femte och sista boken är Shiver
som de flesta inom Twilightvärlden hört talas om.

Första gången jag hörde talas om Shiver var på en Twilightfansida. Jag såg en trailer som författaren Suzanne själv har gjort och den verkade otroligt bra. Handlingen verkar vara som i Twilight, förutom vampyrer då och inget triangeldrama. Varulvar är huvudväsenet i den här boken och jag tror att den är jättebra!

http://www.youthservicescorner.com/wp-content/uploads/2009/11/maggie_stiefvater-shiver.jpg


Boktips


Kommentarer
Från: Kitty

- tack så mycket :D

2010-08-19 @ 12:19:21
Blogg: http://kittyscloset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin